Orderla.my Guides
  • Welcome to Orderla.my
  • [BM] Selamat Datang
  • 🚀Get Started
    • Build your First Form
    • Add Pickup & Delivery Options
    • [BM] Bagaimana Order Form Berfungsi?
    • [BM] Kenali Dashboard Anda
    • [BM] Redirect Subdomain anda ke Form Utama Anda
    • [BM] Homepage: Bina Link List di Homepage Anda
  • 🌠Subscribe Orderla Plus / Pro
    • How to Subscribe to Orderla.my Plus / Pro Plan
      • Cancel Your Subscription
    • [BM] Cara untuk Subscribe Orderla Plus / Pro
  • 🔵Orderla Plus
    • [BM] Gerbang Pembayaran
    • Payment Gateway Integrations
      • [BM] Billplz
      • [BM] ToyyibPay
      • [BM] SenangPay
      • Stripe
      • [BM] Bizappay
      • SecurePay
      • Razer Merchant Services
      • CHIP
    • Product's Variants
    • Editing the Order Items
    • Webhooks
    • Make Coupons
    • [BM] Tempahan / Temujanji
      • [BM] Langgan Kalendar
    • Booking / Reservation / Appointment System
      • Subscribe Appointment Calendar
    • [BM] Inventory Management
    • Inventory Management
    • [BM] Telegram Bot
    • Salesperson & Assign to a Form
      • Override Form to Send to Specific Sales Person
      • Salesperson Telegram Notification
    • [BM] Orderla Admin Mobile App
    • Google Analytics Integration
    • Orders List (B-View)
    • Data Exporters
    • Integrating with SendParcel by PosLaju
    • Additional Customer Details
    • WhatsApp Message Templates
    • Dynamic Delivery Options
    • Verify Your Sub-Domain with Facebook
    • Messaging Service (SMS)
    • WhatsApp Blasting to Customer List
    • Embed Orderla Page
    • Support International Number Code
    • Integration with Wasapbot.my
  • ➕ORDERLA.MY ADD-ON
    • Direct Payment
  • 🟠Orderla Pro
    • Cart-Based Form Type
    • Section Availability
    • Setup Local Delivery
    • EasyParcel Integration
    • Delyva Integration
      • Delyva Integration Tips
    • Rider's Management
    • Ninjavan Postpaid
    • Product Referencing
    • POS Malaysia Postpaid
    • Orderla.my API
  • Navigation Pages
  • 📱Orderla.my Mobile Apps
    • Orderla.my POS / Merchant App
  • ⚠️Troubleshooting
    • [BM] Main Content Hilang
  • Archived
    • [Archived] [BM] Bina Form Jualan Pertama Anda
Powered by GitBook
On this page
  • Subscribe Orderla Plus / Pro
  • Menggunakan Coupon
  • Tamatkan Langganan Orderla Plus
  • FAQ
  • Saya dah langgan Orderla Plus bulanan, sekarang nak subscribe secara tahunan pula?
  • Apa akan jadi jika pembayaran tidak dapat go through untuk next cycle?
  • Siapakah yang Menguruskan Servis Orderla?

Was this helpful?

  1. Subscribe Orderla Plus / Pro

[BM] Cara untuk Subscribe Orderla Plus / Pro

PreviousCancel Your SubscriptionNext[BM] Gerbang Pembayaran

Last updated 2 years ago

Was this helpful?

Orderla Basic boleh memberikan anda platform yang baik untuk anda menerima tempahan melalui WhatsApp.

Namun Orderla juga terus berinovasi untuk memberikan anda nilai tambah untuk bisnes yang meningkat maju dan memerlukan lebih fungsi.

Antara fungsi yang Orderla Plus tawarkan adalah: payment gateways, mengurus produk dengan sistem inventori, statistik, sales team, akses ke mobile app dan banyak lagi.

Orderla Pro pula menawarkan integrasi dengan Google Maps, EasyParcel dan Delyva. Orderla Pro juga menawarkan lebih bilangan borang tempahan dan salesperson yang boleh digunapakai.

Untuk Subscribe, anda boleh pergi ke halaman ini .

Subscribe Orderla Plus / Pro

Di bahagian bawah page tadi, anda boleh nampak cara subscription Orderla Plus.

  1. Subscribe secara bulanan melalui kredit atau debit card. Ia akan dicas automatik setiap bulan. Anda boleh cancel langganan tersebut bila-bila masa sebelum tempoh pembayaran bulan depan.

  2. Beli secara tahunan. Ia tidak dicas secara automatik.

Pembayaran anda adalah melalui sistem Stripe yang secured dan selamat.

Menggunakan Coupon

Anda juga boleh menggunakan coupon yang diberi secara public atau eksklusif.

Anda boleh follow social media Orderla untuk mendapat kupon public yang ditawarkan pada masa-masa tertentu.

Tamatkan Langganan Orderla Plus

Pada page yang sama untuk membuat langganan, anda boleh 'Unsubscribe' pada halaman tersebut juga.

Dengan cara click button tersebut, kemudian buat pengesahan untuk unsubscribe dan anda telah tamatkan langganan anda.

Anda masih boleh guna kemudahan Orderla Plus sehingga tamat tempoh langganan. Terima kasih kerana melanggan dan diharapkan agar anda boleh langgan Plus di masa hadapan.

FAQ

Saya dah langgan Orderla Plus bulanan, sekarang nak subscribe secara tahunan pula?

Anda boleh cancel pada hari terakhir subscription anda. Kemudian terus subscribe Orderla Plus secara tahunan.

Jika anda cancel dan tidak renew terus secara tahunan, ada kemungkinan form anda direset menjadi plan basic. Jika anda ingin bertukar cara pembayaran boleh inform kepada pihak support juga untuk hold form reset tersebut.

Apa akan jadi jika pembayaran tidak dapat go through untuk next cycle?

Akaun anda akan ditukar kepada Basic sementara payment akan cuba dilakukan pada masa akan datang.

Jangan risau, settings anda semasa anda Plus / Pro masih ada.

Sistem Stripe akan cuba membuat tolakan, jika berjaya akaun anda akan jadi Plus / Pro balik.

Cuma jika pebayaran yang tidak berjaya dalam tempoh 3-5 hari, subscription anda akan jadi terbatal. Form yang ada fungsi Plus / Pro akan direset kepada basic.

Siapakah yang Menguruskan Servis Orderla?

Pembayaran dan pengurusan Orderla adalah diselia oleh iReka Soft Enterprise. Jika terdapat statement pembayaran melalui Stripe kepada iReka Soft Enterprise adalah mewakili servis Orderla.my.

🌠
https://orderla.my/admin/my-profile/subscription
https://orderla.my/admin/my-profile/subscription